KOVE 800X RALLY är den definitiva syntesen av ’terrängkompetens. Med en gaffel från 49mm för 270mm utflykt och en stötdämpare från 250mm, med ett ljus på marken av Ben 293mm, denna cykel är redo att övervinna alla utmaningar, även i fältet racing.
För detta ändamål blir cirklarna traditionella med inre rör och däck 100% offroad.
Den otroligt låg vikt på 178 kg torr (165 kg i racingkonfiguration) och den kraftfulla motorn, ännu mer lyhörd av en slutlig förkortad kvot (och med möjligheten att kombineras med en racing avgaser med dedikerad kartläggning), garantera prestanda upp till de mest krävande förarna.
Avsedd för en elit av fans, RALLY erbjuder en kombination av prestanda, lätthet är smidighet aldrig sett innan bland tvillingcylindrarna.
Så låt oss komma till överbyggnader, anhängare och minimalistiska, främst designade av dess funktion, men med en front som starkt påminner om 450 Rally. De är gjorda i slagfast plast och tack vare fästningen och det skyddande blommhuvudet tillåter de respektabla motorvägsmedelvärden, i de oundvikliga överföringarna.
Ocksåtank, alltid i plast och som sträcker sig nedåt, gynnar tyngdpunkten, hindrar aldrig avancerad körning, i kurvor och uppför, såväl som sadel med den mest linjära trenden som möjligt och smala höfter, för att underlätta kroppens rörelse, samtidigt som den erbjuder det nödvändiga komfort både till piloten och passageraren.Den färger tillgängliga är två: en helt ogenomskinlig som blandar svart med en militär ‘grön ’ och en mer elegant som kombinerar ogenomskinlig svart med en glansig antracit.
Och låt oss gå vidare till utrustning, allt i namnet på lätthet, från en litiumbatteri, från fast och lätt aluminium bagagehylla med inbyggda passagerargrepp, från geniala sidoskyddsstänger, alltid i aluminium, som tack vare ett hål som passerar genom fästet, erbjuder maximal motstånd, med minimivikt och visuell påverkan.
Den robusta är också tillverkad av 3 mm aluminium slädevakt, såväl som spakar broms / växellåda, avgaser / fotstöd, sidostativ och till och med bakspeglar, alltid med tanke på spara vikt, där du kan.
En annan pärla som praktiskt taget är okänd för tävlingen är l ’styrdämpare, placerad med liten betoning, men så mycket effektivitet, under bottenplattan på styrningen.
Också värt att nämna är riser som tillåter dig att förskott ellertillbaka 2 cm styret och bromsspak till typstyret justerbar, tills skydd gummi avtagbar på hackade plattformar för piloten.
Även om Kove nu är sällsynt förklarar också maximal hastighet ungefär 178 km / h, medan konsumtionen står på 20,8 km / liter för en autonomi som berör jag 400 km.
Insatser av underhåll förväntas var 5 000 km, efter de två första interventionerna på 500 och 1 500 km, utformade med tanke på tung användning utanför asfalten, en användning som denna cykel äravsedd, men vi är säkra på att det med sitt ouppnåeliga vikt / effektförhållande och ett förstklassigt chassi kommer att ge stor tillfredsställelser också på de asfalterade bergspassarna.
Svenskt Rekpris 138.900:- SEK och garantin är 2 år. Tillgänlighet ca Juni 2025
N.B .: Tekniska data, färger, egenskaper och utrustning för fordonen kan variera beroende på marknaderna och ändras när som helst av Kove Moto och TSW Motorsport utan föregående meddelande. Produkter kan genomgå förändringar.
Vi behöver ditt samtycke för att kunna hämta översättningarna
Vi använder en tredjepartstjänst för att översätta innehållet på webbplatsen, vilken kan samla in uppgifter om dina aktiviteter. Läs informationen i integritetspolicyn och godkänn tjänsten för att hämta översättningarna.