Efter att ha revolutionerat rallyet med encylindersegmentet med det legendariska 450 Rally, KOVE går in i segmentet av tvillingcylinderäventyr medium förskjutning, med en annan rörelse som omdefinierar villkoren för ditt segment för vikt, prestanda och utrustning, alltid till en mer än överkomligt pris.
KOVE 800X PRO är utvecklingen för dem som letar efter en ’ännu mer intensiv terrängupplevelsetack till 240mm KYB multijusterbara upphängningar, till ljuset på marken som stiger till 275mm och förstklassig utrustning som Taisko radiella bromsok, flytande skivor, däck Pirelli Scorpion Rally STR är dragkraft.
KOVE 800X PROEnligt KOVE-traditionen,800X PRO sticker ut från alla konkurrenter för sin extremt låga vikt: låt oss prata om 178 kg i körbar ordning med fullt bränsle (157kg utan bensin), inklusive en slussskydd, ramstänger och bagagehyllor, därför från 20 till 50 kg mindredirekta konkurrenter för samma utrustning.Och som fläktar av ‘terrängfordon ’ vet väl,vikt det är en komponent grundläggande i dynamiken på cykeln, särskilt när du lämnar asfalten och står inför de mest krävande avsnitten, för vilka 800X PRO föddes.
En vikt som verkligen inte har erhållits genom att skimpa på komponenterna, observera bara den helt justerbara KYB-gaffeln med48mm stjälkaroch en ’240mm utflykt, långt över segmentgenomsnittet, men framför allt med kvalitetsmaterial, minska icke-väsentliga komponenter och skapa en motorcykel mer kompakt genomsnitt.Ett annat grundläggande faktum för att förstå potentialen för 800X PRO är vikt / effektförhållande av solar 1,88 kg / hk (i körbar ordning utan bränsle), vilket har ingen lika jämfört med direkt konkurrens, även med en högre förskjutning, som i genomsnitt måste pressa från 0,12 till 0,91 kg mer
för varje levererad häst.
Och så kommer vi till thruster en kompakt 799cc parallell tvillingcylinder, a8 ventiler, meddubbel kamaxelärtidpunkt vid 270 °, vilket inte är den mest utbredda konfigurationen på flera år, eftersom den blandas vikt, dimensioner är låga kostnader, med en enkel positionering i ramen, bäst centralisering av massorna och tyngdpunktsoptimering, förutom en minskad värmeavstötning, med trevlig leverans typisk för en V-formad tvillingcylinder
En motorkompakt, med enkoppen innehöll i höjd, vilket gör att du kan få en minsta markfrigång på 275 mm(högre än all tävling)utan att gå att höja tyngdpunkten och ’höjdavsadel, det med 875mm förblir genomsnittligt, gör cykeln tillgängligt för de flesta.En thruster a kort stroke, kapabel att leverera 94,5 hka9000 rpmär79Nm av vridmoment a 7500 rpm, med möjlighet att välja två mappningar
: ECO eller SPORT, för bästa leverans under alla omständigheter, men inte bara med dragkraft justerbar ed uteslutbar.
Den utbyte det är naturligtvis 6 relationer och koppling av typen anti-castellament.
Och låt oss gå vidare till hjul, i klassiska storlekar 21 ” framsida e18 ” bak, som de använder cirklar Akront a tangentiella strålar av typen slanglös, som representerar en väsentlig säkerhet i alla situationer (utom enduro racing, men 800X Rally kommer att komma för det).Calzano Pirelli Scorpion Rally STR däck, som representerar en utmärkt kompromiss mellan asfalt och utsida, är i själva verket bland de mest använda originalutrustningen, men tack vare åtgärderna 90 / 90-21 framtill e 150 / 70-18
bakom det kan du variera mellan ett oändligt antal alternativ, ännu mer aggressiva.
Avdelningen är också överst bromsar, som sportar ett mäktigt par Taisko radiella tång med 4 kolvar, de bittskivorna flytandefrån320mm , åtföljd på baksidan av en enkelkolv tång från 240mm.
Ett kraftfullt och modulärt system, uppenbarligen utrustat med ABS, vilket kan vara uteslutna bara till bak eller till och med framtill, när vägarna blir mer krävande, med två enkla klick av menyer.
Allt stöds av en robuststålram med öppen vagga, som använder motorn för att hitta rätt blandning mellan styvhet och flexibilitet, i kombination med en lång och lätt aluminium svängarm.
Gå vidare till instrumentering, vi hittar en stor 7-tums färg TFT, detta också högst upp i sin klass och komplett med allt du vill, inklusive ’varning av däcktryck och GPS-navigeringsom utnyttjar spegling via Bluetooth från smarttelefonen, via appdedikerad, underlättad i visning från orientering vertikal på skärmen.Smarttelefoner och / eller actionkameror kan enkelt drivas båda genom USB- och USB-C-uttag finns i instrumentpanelen.
Så låt oss komma till överbyggnader, anhängare och minimalistiska, främst designade av dess funktion, men med en front som starkt påminner om 450 Rally. De är gjorda i slagfast plast och tack vare fästningen och det skyddande blommhuvudet tillåter de respektabla motorvägsmedelvärden, i de oundvikliga överföringarna.
Ocksåtank, alltid i plast och som sträcker sig nedåt, gynnar tyngdpunkten, hindrar aldrig avancerad körning, i kurvor och uppför, såväl som sadel med den mest linjära trenden som möjligt och smala höfter, för att underlätta kroppens rörelse, samtidigt som den erbjuder det nödvändiga komfort både till piloten och passageraren.Den färger tillgängliga är två: en helt ogenomskinlig som blandar svart med en militär ‘grön ’ och en mer elegant som kombinerar ogenomskinlig svart med en glansig antracit.
Och låt oss gå vidare till utrustning, allt i namnet på lätthet, från en litiumbatteri, från fast och lätt aluminium bagagehylla med inbyggda passagerargrepp, från geniala sidoskyddsstänger, alltid i aluminium, som tack vare ett hål som passerar genom fästet, erbjuder maximal motstånd, med minimivikt och visuell påverkan.
Den robusta är också tillverkad av 3 mm aluminium slädevakt, såväl som spakar broms / växellåda, avgaser / fotstöd, sidostativ och till och med bakspeglar, alltid med tanke på spara vikt, där du kan.
En annan pärla som praktiskt taget är okänd för tävlingen är l ’styrdämpare, placerad med liten betoning, men så mycket effektivitet, under bottenplattan på styrningen.
Också värt att nämna är riser som tillåter dig att förskott ellertillbaka 2 cm styret och bromsspak till typstyret justerbar, tills skydd gummi avtagbar på hackade plattformar för piloten.
Även om Kove nu är sällsynt förklarar ocksåmaximal hastighet ungefär 210 km / h, medan konsumtionen står på 20,8 km / liter för en autonomi som berör jag 400 km.
Insatser av underhåll förväntas var 5 000 km, efter de två första interventionerna på 500 och 1 500 km, utformade med tanke på tung användning utanför asfalten, en användning som denna cykel äravsedd, men vi är säkra på att det med sitt ouppnåeliga vikt / effektförhållande och ett förstklassigt chassi kommer att ge stor tillfredsställelser också på de asfalterade bergspassarna.
Svenskt Rekpris 129.900:- SEK och garantin är 2 år.
N.B .: Tekniska data, färger, egenskaper och utrustning för fordonen kan variera beroende på marknaderna och ändras när som helst av Kove Moto och TSW Motorsport utan föregående meddelande. Produkter kan genomgå förändringar.
Vi behöver ditt samtycke för att kunna hämta översättningarna
Vi använder en tredjepartstjänst för att översätta innehållet på webbplatsen, vilken kan samla in uppgifter om dina aktiviteter. Läs informationen i integritetspolicyn och godkänn tjänsten för att hämta översättningarna.